Japánban

3. nap, Kurama

2016/11/03. - írta: gyfodor

Éjjel sokat kell magam kezelni, a megfázás egyre erősebb, most elég hideg van japánban. 05 órára Eve is, én is ébren vagyunk már...  Nem sok alvás jut. Reggelizem mint a farkas, s indulunk vonattal Kyotoba, majd metroval s busszal Kuramára. Itt vár rájuk a próba. Elmondom a feladatot, lemaradok, egyedül s külön kell boldogulniuk, s én már nem segithetek. Erről többet nem irhatok, a lényeg, mind a ketten kiállták a próbát, s utána boldogan egymásba karolva jöttek vissza már együtt.  Eve hajnalban azt kivánta, ha neki nem sikerülne, Nórinak sikerüljön azért... 

Ez a hegy a csodák birodalma. A két próba között ebédeltünk is egy soba-leveses családi étteremben. S utána még megmutattam, nekem 2 éve hol volt a próbám. Töltődtünk a Kurama energiájában is együtt. 

Nóri útközben sok szép természeti csodát fedezett fel, Nagyon otthon van a Természetben, ő a természet gyermeke.

A soba levesek finomak voltak, Eve s én tempurást ettünk, Nóri erdei zöldségest. Izletesek voltak, jól laktunk.

A tervezettnél egy órával később indulunk vissza, már nagy a hideg, 10 fok van mindössze. A hegyen sor került még egy sorshúzásra, a közösség három tanitójának 3 feladat jut. A sorshúzás pont azzal az eredménnyel zárul, amit előre vártam, melyikünknek melyik feladat jut... Először a lányok három szint húztak, majd minden szin mellé egy egy formát, s a forma mellé utána huzták a feladatot, végül a szin mellé a neveinket. S persze a szinek is stimmeltek, mindnyájunk neve az ő kedvenc szine mellett volt.

A próbák tehát sikeresek voltak, holnap már nyugodtan elvégezhetik a 3 napos képzést, ami egyrészt formaság, másrészt tartogat nekik még meglepetéseket, mert két évvel ezelőtt én már elvégeztem, s volt pár meglepetés számomra, amit eddig nem adtam tovább. A japán mestertől kell hallaniuk. Kapnak oklevelet is majd, s felhatalmazást tanitásra, ami utólagos elismerése eddigi teljesitményüknek.

Visszamegyünk Osakába, s elmegyünk a közelben lévő mosodába, ahol ruháink 30 perc alattt tiszták, ujabb 30 perc után teljesen szárazak...S a lányok már irják a blogbejegyzéseket ismét... mennyire más ez az út, mint a 2008-as.... 

Holnaptól, 3 napon át megismerik a Gendai Reikit, s persze a tradició gyakorlatait is, s sok minden mást. Saját maguk fogják hallani, mennyire más az igazság a Gakkairól, Usuiról, mint amit otthon hiresztelnek azok, akik előtt e kapu már örökve becsukódott. 

Velük együtt már 5 magyar reiki tanitó lesz tisztában a tradicióval kapcsolatban, s a reiki tradiciójával is. S évről évre, egyre többen leszünk...  S holnap láthatják majd, már világszerte megy ez a folyamat. Holnap .... 

Jobb igy, amit még nem ismernek, a japán mesterektől ismerik meg. 

Örülök, a japán nyelvet nem felejtettem el, a repülön megcsináltam mobilalkalmazással a szankju tesztet, elsőre sikerrel.... Még idén meglesz a nikkyu is, az ikkyu pedig jövőre....  Akkor már, nem lesz ismeretlen kanji számomra abból, amit egy átlag japán ember ismer. 

Eszembe jut a sok hazugság, amiket terjesztenek, a Gakkairól, tagjairól, Usuiról... Ez az igazi megoldás, hogy rajtuk kivül egyre több, lelkes, valóban a tradició szerint dolgozó magyar reiki mester jön ugyanide el, s ismeri meg a valódi információkat, s a jelenlegi helyzetet. Kivülállóknak ezekről nem beszélünk. 

 

 

 

 

 

komment
süti beállítások módosítása